Zomaar wat laatste observaties - Reisverslag uit Atur, Frankrijk van Ria Broekhuis - WaarBenJij.nu Zomaar wat laatste observaties - Reisverslag uit Atur, Frankrijk van Ria Broekhuis - WaarBenJij.nu

Zomaar wat laatste observaties

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

03 September 2014 | Frankrijk, Atur

Vreemde vogels die campinggasten

Met enige regelmaat krijgen wij van gasten vreemde vragen, en /of vreemde verzoeken voorgelegd. Welke ? Een kleine bloemlezing:

- Op het reserveringsfomulier staat een gezin met twee en een half kind ??
- Ja, op het moment van reserveren was de jongste nog niet geboren, dus beetje moeilijk om de geboortedatum in te vullen. Hopelijk is de baby inmiddels geboren, want vroedvrouw spelen ligt me niet erg.
- Op het reserveringsformulier staat bij de wensen : zeezicht ?? In de Dordogne ? (wil wel een poster kopen en die opplakken tegenover hun mobile)
- Is er hier een tandarts ? Ja zeker mevrouw, zal ik een afspraak voor u maken ? Voor wie is het? Voor mijn zoontje van anderhalf ? (denk dan: volgens mij is het een normaal proces dat kleine kinderen tandjes krijgen, maar ja…. Overbezorgde ouders he)
- Mijn auto gebruikt olie; iedere 200 km. Moet ik bijvullen ? Wellicht maar naar de garage ?
- Blijkt eenvoudig probleem: onvoldoende koelvloeistof, dan wordt de motor te heet en gaat olie gebruiken. Zouden die mensen nooit de meest simpele controles uitvoeren voor ze vertrekken?
- Mevrouw het regent, en op mijn I-pad staat dat het niet zou regenen ! Tja…. Wie moet je geloven?
- De kinderdisco is ieder avond hetzelfde ! Is ook de bedoeling ! oh ja ?
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het seizoen loopt op zijn eind. Afgelopen week zijn we er een paar dagen tussenuit geweest naar Jerez de la Frontera, voor de bruiloft van neef Joost Rietveld met Beatriz de Galmas (een volbloed Spaanse die in Amsterdam woont met Joost, maar wel graag op de Spaanse manier bruiloft wilde vieren). Voor ons nuchtere Hollanders een heel speciale ervaring. Een huwelijk in de prachtige kathedraal van Jerez… een evenzo prachtig bruidspaar.. en feest in de Bodega van Gonzalez Byas, het wereldberoemde sherrymerk. Prachtig gedecoreerde kerk, een heel mooi groot koor, en heel mooi ‘opgedofte’ gasten.. Als je dat zou bekijkt, dan is het toch echt jammer dat wij Nederlanders – onder het motto ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ – ons zo weinig moeite getroosten om zo’n speciale dag luister bij te zetten door ons heel mooi aan te kleden enzovoorts. Wij vinden dat al snel … to much… terwijl het prachtig is en echt bijdraagt aan het speciale van zo’n gebeurtenis. (zie ons nog niet zo snel drie dagen feest vieren… maar we kunnen het aanbevelen). Heel bijzonder dus.
Na het weekend kwamen we weer terug op de camping, waar de Russische vrouw Nell van de hollandse hovenier Bert, samen met haar man, hun uiterste best hadden gedaan om ons te vervangen.. Helemaal gelukt aldus de gasten, dus…. Nu op naar de laatste loodjes.
Schoonzus Magda komt nog een paar dagen vanaf komend weekend. Hopelijk blijft het weer zo mooi, zodat zij ook nog een paar dagen kan genieten van die mooie Dordogne. Volgende week woensdag (de 10e) vlieg ik dan samen met haar weer terug naar Nederland. Leo blijft nog een dag of 10 om af te bouwen, winterklaar te maken, op te ruimen etc… . Ja ik weet het, ik laat hem met de brokken zitten… Maar daarna komt hij ook snel terug naar Vaassen.
En dan…. Laat de Indian summer in Nederland maar beginnen.
A bientôt

Ria en Leo

• 03 September 2014 - 15:57

Monique:

Hee wat een leuke bloemlezing weer, ik zie je in gedachten fronsen... Leuk die bruiloft ja in het zuiden van Europa wordt sowieso alles veel uitbundiger gevierd volgens mij. Heb ooit een bruiloft in het oude Joegoslavië meegemaakt ook heel bijzonder en uitbundig! Dus vanaf de 10e ben je weer in Nederland? Daar drinken we er dan een op!
    Tot dan en vooral een goede reis en Leo nog even succes de laatste dagen!

• 03 September 2014 - 19:46

Willemien:

Wat een heerlijk verhaal!!
    We zien er naar uit je weer teug te zien, maar geniet nog maar lekker even nu de drukste tijd voorbij is.
    groet, ook aan Leo.

Willemien

• 03 September 2014 - 20:41

Jaap Rietveld:

Jullie zijn weer terug op de basis en doen nieuwe ervaringen op. Leuk om te lezen.
    Wij als ouders van de bruidegom vinden het ook fijn dat jullie genoten hebben van de bruiloft en de bijzondere wijze zoals zij dat gevierd hebben.
    Het was een bijzondere belevenis en wij vonden het ook heel speciaal.
    Wij gaan nu verder met ons " zware leven"
    Eerst nog even zwemmen, daarna borrelen en uit eten gaan.
    Nog een hele week te gaan in dit warme zuiden.
    Moeten daarna maar eens aan een "rust vakantie" gaan denken.
    Groetjes vanuit een zonovergoten Jerez.
    Jaap en Peggy