nettoyer en France - Reisverslag uit Atur, Frankrijk van Ria Broekhuis - WaarBenJij.nu nettoyer en France - Reisverslag uit Atur, Frankrijk van Ria Broekhuis - WaarBenJij.nu

nettoyer en France

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

20 April 2014 | Frankrijk, Atur

Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij inmiddels neergestreken in de Dordogne in Frankrijk.
We zitten op Camping Le Grand Dague in Atur. Dichtstbijzijnde grotere stad is Perigueux in de Perigord Blanc. Hoe de omgeving hier eruit ziet, dat weten we nog (bijna) niet. Alle energie is op dit moment gericht op het gastenklaar maken van ons deel van de camping. Verder doen we natuurlijk wel boodschappen, gaan een keertje naar de stad om een franse dongel te kopen (nodig voor goede internetverbindingen ), gaan een keertje uit eten etc. De eerst indruk is goed. Het is hier heel mooi, het weer is fantastisch tot nog toe en de stad is mooi, Frans en oud. So far so good dus.

Verder weet ik inmiddels ‘alles’ van poetsen oftewel nettoyer. Ik weet welke schoonmaakmiddelen je waarvoor het beste kunt gebruiken. Vooral om het stof te verwijderen en de in onze gastenmobiles in de winter verzamelde flora en fauna vakkundig te verwijderen. Torretjes, spinnen, kevers, maar vooral ook allerlei soorten schimmels doen het heel goed op wat wij mensen achterlaten aan kruimels enz. Weg met die zooi dus. Bijkomend voordeel is wel dat je ALLE hoeken van ALLE slaapkamers ziet bij deze klus !
En verder heb ik nieuwe spieren ontdekt die bij Veenstade Fysiofit kennelijk worden overgeslagen. Leo is vooral druk geweest met het technisch aan de praat krijgen van geysers, water en elektra aansluiten en vooral alle satelliet tv’s aan de gang krijgen. Zo af en toe doen ze nog steeds iets verrassends, maar over het algemeen draait het allemaal. De komende week zijn we nog wel bezig met kleinere mankementen verhelpen, de receptietent inrichten, folders verzamelen voor de gasten. Kortom genoeg te doen.
Wat ik nog bijna vergeet is onze eigen woonstek voor het komend jaar:
Dat is een oude - op zich prima – Willerby stacaravan. De ‘Tabbert’ onder de stacaravans voor diegenen die dat iets zegt. Hij kan zo versleept worden naar woonwagenkamp De Haere, daar zou die niet opvallen met zijn roze toilet en douche ! Denk dat ik binnenkort ook maar “kampslippers” met van die pantysokjes erin aanschaf om het geheel te completeren.
Maar… als we onder het poetsen eens even om ons heen kijken en de prachtige heuvels zien, of ‘s-ochtends naar de Boulangerie gaan waar de bakker ‘witbestoven’ onder het meel staat te bakken; ja dan realiseer je je weer dat je echt in la douce France bent. Als er dan naast je een bakkersklant staat met zo’n karakteristiek tasje als een soort sjerp om zijn schouder en een linnen tas voor de baguettes bij zich, ja dan weet je het weer: we zijn in Frankrijk voor het zomerseizoen.
Meer dan genoeg voor zo’n eerste bericht dunkt mij. Nadat de eerste 20 families op 26 april onze mobiles gaan bevolken en wij ze wegwijs hebben gemaakt, vertrek ik op 30 april weer naar Nederland voor een aantal weken. Dus wat mij betreft tot in Vaassen of omstreken. Voor Leo geldt hetzelfde maar dan zo rond eind september.

Au revoir
Ria en Leo

• 20 April 2014 - 13:37

Lidi:

Was het bericht van gisteren niet oké?

Ik had daarin juist gevraagd of je met al je ervaring op poetsgebied dit ook bij mij in de praktijk wilde brengen.
    En ik zorg dan uiteraard voor de koffie.

Fijne Paasdagen.

Groetjes, Lidi

• 20 April 2014 - 14:09

Jaap Rietveld:

Mijn reactie is ook pleite. Kan me niet indenken dat die niet ok was.

• 20 April 2014 - 17:11

Jos Engera:

Bon bon c'est la vie!!! Leuk verhaal en het lijkt ons daar schitterend!!! Veel zomer plezier!!!,
    Wij hebben hier onze eigen campinggasten sores. Hahahaha!!!...gr. Jos en Gera

• 20 April 2014 - 22:35

Hannie:

Hoi Ria, Zo zit je bij Martins en nu weer in Frankrijk. Eindelijk ......na 9 jaar mag ik jou eens vragen je adreslijstje aan te passen. Graag in het vervolg genoemd e-mailadres gebruiken. Het is elke keer weer leuk je "columns" te lezen. Succes dit seizoen voor jou en Leo. Groetjes, Hannie

• 21 April 2014 - 12:57

Gea Leeuw:

Ha die Ri,
    Je hebt je hoofddoekje dus weer opgeknupt haha, het is me weer een genoegen om je stukkie te lezen. Hier heb je natuurlijk weer een leuk feestje gemist van Gerrie en Bennie en kon je mooi onderuit komen om geen pruik op te hoeven zetten of in een kippenpak rond te parraderen ( nu was oosterbroek de klos haha) en A3 en ik zei de gek zweten onder een donkere pruik met grijze lok pffffff , maar het was weer onzettend gezellig.
    Pasen bijna achter de rug straks met oma Leeuw en de kinderen aan de asperges met ham en eieren. Nog even twee dagen werken en dan gaat de familie opweg naar Itallie samen met de oosterbroekjes.
    Geef Leo een dikke kus van ons,

Greetz Gea en de rest van de familie