Oostenrjk 2021 - Reisverslag uit Sankt Peter am Kammersberg, Oostenrijk van Ria Broekhuis - WaarBenJij.nu Oostenrjk 2021 - Reisverslag uit Sankt Peter am Kammersberg, Oostenrijk van Ria Broekhuis - WaarBenJij.nu

Oostenrjk 2021

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria

06 Juli 2021 | Oostenrijk, Sankt Peter am Kammersberg

Oostenrijk, post-corona

Hall luitjes, we zijn er weer hoor. Net Heintje Davids (voor de ouderen onder ons). We kunnen maar geen afscheid nemen van campinglife. Dus, toen Roan ons vroeg, willen jullie voor ruim zes weken naar Oostenrijk, toen hoefden we maar heel kort na te denken. Jaaa…. Weer ons ons fietsje over de camping scheuren, al dan niet domme vragen van gasten beantwoorden, poetsen, technische klusjes opknappen enzovoorts. Het is allemaal weer heel vertrouwd.
Wat begin deze zomer nog minder vertrouwd is, dat zijn toch grote mensen massa’s. Dat merkten we afgelopen weekend. De Grand Prix van Oostenrijk werd verreden op de Red Bull Ring, hier zo ongeveer 50 km vandaan. De camping stroomde dan ook vol met allemaal Oranje/Max-fans. Maak me trouwens sterk dat niet al die enthousiastelingen al jarenlang die-hard GP fan zijn. De meesten willen gewoon een gezellig feestje in het Oranje.. Nou dat hebben ze er wel van gemaakt. Op de camping viel het nog wel mee. Veel mannengroepen die de accommodaties bezetten, bier dronken en de bbq aanstaken. Overdag waren ze veelal naar de Red Bull Ring. Daar werden voor het eerst weer grote aantallen toeschouwers toegelaten, wel zo’n honderdduizend in totaal. Wel “getestet, genesen of geimpft”, maar toch. De ene groep fans vond het alleen maar geweldig dat het allemaal weer kon. De andere groep was toch wel een beetje huiverig voor zo’n mensenmenigte.. feestend dicht naast elkaar. Dat waren ze niet meer gewend. Wij zelf merken ook dat we grote groepen mensen toch met enige argwaan bekijken… zo van.. kan dat allemaal wel? Gek eigenlijk dat we zo gewend zijn geraakt aan die anderhalve meter, dat onze ‘comfortzone’ daar nu op ingesteld is geraakt. Maar goed, leuk was het allemaal wel zo’n festivalsfeertje op de camping. Maandagmorgen ging het hele zooitje weer richting Nederland. Dus, daarna hard aan de poets. Nu is de relatieve rust weergekeerd. We hebben op dit moment maar een paar families in onze mobiles. In de loop van komende week gaat dat, tegelijk met de start van de schoolvakanties, wel vol lopen.
Wij blijven nog drie weken hier in de bergen. Daarna keren we huiswaarts zodat we ook nog een hopelijk mooi stukje zomer in Welsum kunnen genieten.

So, dass war’s voor nu.. Gruess Gott en Auf Wiedersehen

Ria en Leo
Camping Bella Austria

• 06 Juli 2021 - 13:13

Marianne:

Hallo Leo en Ria
    Leuk verslag en ja het is zeker wennen dat alles beetje bij beetje vrij komt. Nog heel veel werk plezier gr uit Noordwijkerhout

• 06 Juli 2021 - 13:49

Gea:

Het Ri,
    Leuk om weer eens een reisverslag van je te lezen, ik wens jullie veel werkplezier daar in Oostenrijk, ik ga mijn werkkleding ook aantrekken, vanavond de oudjes maar weer eens vermaken.

Greetz uit Vaassen

• 06 Juli 2021 - 14:53

Jaap:

Je schrijft heel leuk. Als je terug bent in Nederland kun je altijd nog als columniste aan de slag.
    Hier in Nederland ook geen mondkapjes meer te bekennen. Het is alsof er helemaal geen Corona is geweest. Zijn in afwachting van het zomerse weer, dat laat ons nu even in de steek. Groetjes aan je grote liefde!!

• 06 Juli 2021 - 15:34

Irene:

Dat is lang geleden; dat ik een recent reisverslag las! Geniet van de omgeving, de idiote vragen en natuurlijk de schnaps, tot snel!

• 06 Juli 2021 - 17:46

Marina:

Hallo die Ria,
    Heerlijk weer zo’n reisverslag! Ik herken dat gevoel van…. Kan het allemaal wel? We zijn zo gewend geraakt aan ieder op zich zelf en op anderhalve meter. Ik laat het ook nog niet geheel los terwijl ik volledig gevaccineerd ben. Nou was ik toch al niet meer Zoran de grote groepen met onbekenden. Wij mogen nog twee weken werken en dan sluiten de scholen! Nu lekker de sauna in, liefs en knuffels ook aan Leo, Marina

• 06 Juli 2021 - 18:35

Magda Van Velzen:

Het klinkt weer heerlijk ouderwets en fijn dat jullie daar samen van genieten.
    Een heel ander land met
    “andere bergen” Ria

• 06 Juli 2021 - 22:05

Peggy:

Hallo Ria ,
    Leuk om weer eens een reisverslag van je te lezen over jullie ervaringen in Oostenrijk . Druk weekendje achter de rug met al die luidruchtige Hollanders maar Max heeft wel gewonnen Nu nog even volhouden en dan weer terug huiswaarts .
    Geniet nog even van de bergen , groetjes aan Leo .

• 09 Juli 2021 - 08:34

heerlijk reisverslag

• 09 Juli 2021 - 11:24

Lidi:

Hallo allebei,

Jullie "oudjes" doen het nog best zo te lezen. Werken en genieten. Jammer dat het nog maar drie weken duurt. Roan weet jullie in de toekomst vast weer te strikken voor het runnen van een camping. Kunnen wij weer gezellige reisverslagen tegemoet zien! Nog een paar fijne weken in het mooie Oostenrijk. Groetjes voor jullie allebei van ons.

• 11 Juli 2021 - 12:44

Arrien:

Geniet nog maar een paar weken in die berge
    wij knooien nog maar wat door in dit platte land
    veel plezier nog daar

groet Arrien en Mien